La ce activități extracurriculare participă copilul dumneavoastră în afara școlii? Muzică, esen, programare? Merge la olimpiadă și la activități sport? Sau mergeți acasă direct după școală?
Astăzi vom vorbi despre cine și de ce ar trebui să participe la cursuri suplimentare și de ce trenuie să acordăm atenție:
ÎN CE CONDIȚII TREBUIE SĂ FIE PREVĂZUTE ACTIVITĂȚILE SUPLIMENTARE?
Principalul lucru de înțeles este că, spre deosebire de școala în care copiii merg obligatoriu, indiferent de forma de educație, educația suplimentară este întotdeauna o alegere voluntară.
O condiție importantă în dezvoltarea copiilor este să urmeze măcar un curs suplimentar, activitatăți interesante și care le oferă plăcere.
Scopul educației suplimentare: încurajarea copilului să manifeste interes pentru diferite activități educaționale. Să vrei să înveți mai multe lucruri noi. Educația continuă ajută la însușirea noilor abilități și contribuie la formarea unor trăsături de caracter precum responsabilitatea, planificarea, rezistența la stres. Toate acestea sunt posibile numai dacă copilul se distrează și se bucură de aceste activități.
OBIECTIVE VIITOARE
Educația suplimentară este importantă atât pentru copiii cu interese și talente în domeniul respectiv, cât și pentru acei copii care au dificultăți în însușirea materialului școlar. În primul rând, este vorba de confort psihologic. Un astfel de copil are nevoie în mod vital de un loc în care să reușească, să găsească un cerc de prieteni, unde să poată fi un participant activ la conversațiile cu colegii și să iasă din rutina școlară.
Pentru acești copii cu dificultăți de învățare, totul este fixat în mediul școlar. Așteaptă ca părinții lor să-i ajute la teme. Nu este timp pentru o plimbare după școală, pentru că trebuie să aungi acasă cât mai curând posibil pentru a-ți face temele. Lecțiile continuă … Acesta este un ciclu nesfârșit care nu încântă nici părinții, nici copiii. Și este deosebit de important ca acești copii să aibă un loc în care să se poată odihni pur și simplu de toate aceste probleme.
Dar, din păcate, nu toți părinții se gândesc la asta. Dimpotrivă, mulți oameni cred că aceasta este doar o pierdere de timp și, în general pun întrebarea – când vom face lecțiile atunci? Uită complet că personalitatea copilului este mai mult decât un caiet. Și poate în orele suplimentare va învăța ceva nou care îl va ajuta să se realizeze mai târziu în viață, iar stima de sine nu va scade și mai mult.
Nu este neobișnuit ca o anumită activitate, cerc social sau antrenor/profesor să dirijeze viața copilului într-o cu totul altă direcție, ci să ofere inspirația necesară.
MAI MULTE INTERESE – MAI MULTI PRIETENI
De multe ori se întâmplă ca acei copii care au avut dificultăți și care, din păcate, nu au participat la cursuri suplimentare, își pot pierde interesul pentru școală încă din clasele primare. Pur și simplu nu au nimic de discutat. Nu au altă experiență socială, nu pot purta o conversație. Astfel de copii nu sunt, de obicei, interesați de ceva, pur și simplu nu au obiceiul de a învăța lucruri noi și chiar acea curiozitate, care este inerentă tuturor copiilor, dispare cu fiecare an care trece.
ACTIVITĂȚI SUPLIMENTARE PENTRU A AJUTA COPIII
Dar există o altă opțiune atunci când activități suplimentare sunt pur și simplu necesare. Acest lucru este adevărat dacă copilul are dificultăți în citire, scriere de mână, aritmetică, memorie, atenție etc. În acest caz, este necesară o activitate suplimentară specializată. Aici este important ca părinții să aleagă forma care se potrivește individual copilului lor. Subliniem și abilitățile profesorului, pentru că uneori metoda este o metodă, dar dacă copilul deja urăște să citească și totul este rău acolo și i se oferă niște texte plictisitoare alb-negru, atunci nu există nicio modalitate de a-i trezi interesul.
Este necesar ca fiecare copil să dezvolte o cale individuală de dezvoltare și învățare. Și este important să simțiți măsura. Dacă profesorul găsește o abordare care îl poate interesa, atunci chiar și activitățile extracurriculare forțate vor fi în continuare susținute de o situație de succes, iar în viitor este posibil ca abilitățile din acest domeniu să poată fi îmbunătățite în totalitate.
EVALUAREA PUTERII ȘI A OPORTUNITĂȚILOR
Exercițiile sunt adecvate, iar rutina este foarte importantă. Copiii au nevoie și de odihnă și inactivitate.
3 reguli pentru participarea la cursuri suplimentare:
Copilul ar trebui să fie întotdeauna:
– bine hrănit,
– odihnit,
– în starea de spirit a orelor.
Această responsabilitate cade pe umerii părintelui. El trebuie să organizeze o astfel de rutină zilnică. Trebuie să existe întotdeauna o bază pozitivă.
ACTIVITĂȚI ACASĂ
Educația suplimentară nu se întâmplă doar atunci când vine profesorul, îl învață pe copil timp de două ore și deja stăpânește totul. Nu. Toate activitățile includ material dezvoltat pentru teme / exerciții la domiciliu. Aceasta înseamnă că părinții trebuie să înțeleagă că copiii au nevoie de o astfel de rutină zilnică încât, chiar dacă au alte teme decât școala, copiii trebuie să aibă timp să se odihnească. Activitățile extracurriculare sunt cu siguranță importante în viața fiecărui copil. Ca și în cazul dezvoltării talentelor și abilităților sociale, este posibil să-l ajutăm în viitor la determinarea unei profesii.
SUNT NECESARE ACTIVITĂȚI SUPLIMENTARE LA PREȘCOLARI?
În opinia noastră, educația suplimentară este pur și simplu necesară pentru preșcolari. Este important pentru ei să se obișnuiască să lucreze în echipă. Chiar dacă copilul poate citi, număra și scrie. Toți copiii sunt diferiți și cei care nu au lucrat niciodată într-un grup, în cele mai multe cazuri, nu sunt obișnuiți cu faptul că cineva se poate descurca mai bine. Și acesta este un moment foarte grav. Aceasta este abilitatea de a percepe critica. Abilitatea de a observa timpul în care fiecare sarcină durează 1-2 minute, nu o oră când studiem acasă și privim tavanul. Abilitatea de a lucra conform unui algoritm dat de acțiuni. Capacitatea de a comuta rapid.
Toate acestea pot fi dezvoltate numai prin munca intenționată cu un grup de copii – chiar și online. Nu contează ce fac preșcolarii: desen, programare sau aritmetică mentală. Orice activităte de grup îl vor ajuta să se pregătească pentru munca la clasă, să fie o persoană cu reușite și să nu se teamă de critici. Sarcina părinților este de a insufla copilului dragostea de a învăța, de a-i arăta toată diversitatea acestei lumi, de a-și demonstra capacitățile. Și lăsați copilul să facă alegerea.
Ți-a plăcut articolul? Nu uitați să ne urmăriți și pe:
Facebook:https://www.facebook.com/smartykidsromania
Instagram: https://www.instagram.com/smartykidsromania/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC9V0DxxYu0e-tefUa-Dc0EQ
Leave A Comment